Improving the quality of services as a tool for managing the competitiveness of a hotel enterprise
Abstract
The hotel business in the modern world is one of the most intensively developing sphere of services, which is of great importance for the development of tourist infrastructure in different cities and regions. The hotel business determines the attractiveness of these regions for tourists to visit. The quality of services provided in this area is one of the most important factors. It is the quality of services in the hotel business that determines the level of competitiveness, the possibility of further development and the possibility of securing a foothold in the market for a long time. This article discusses issues that relate to the problem of the quality of hotel business services. The main aspects of the quality of services provided in the hotel industry are analyzed, as well as recommendations for improving the quality of services.
About the Author
A. G. MustafinaRussian Federation
Aigul G. Mustafina, student
Kazan
References
1. Берестова Л. Качественные услуги: как их обеспечить / Л. Берестова // Государственная служба. – 2009. – № 6. – С. 23–27
2. Гареев Р. Р. Особенности системы управления качеством в гостиничных предприятиях / Р.Р. Гареев //Молодой ученый. – 2013. – № 11. – С. 315–319.
3. Лансков Д.П. Анализ качества услуг как необходимое условие повышения конкурентоспособности организаций сервиса / Д.П. Лансков // Экономические науки. – 2011. – № 1 (74). – С. 138–140.
4. Сайт Tripadvisor [электронный ресурс] – режим доступа: https://www.tripadvisor.ru/ (дата обращения: 06.11.2021)
5. Смирнов С.А. Современные подходы к управлению качеством в сфере услуг / С.А. Смирнов // Вестник Санкт-Петербургского университета. – Серия 5: Экономика. – 2008. – Вып. 4. – С. 136–140.
6. Стригунова Д.П. Соотношение понятий «услуга» и «обслуживание» в сфере туризма / Д.П. Стригунова // Современное право, 2010, №4.
Review
For citations:
Mustafina A.G. Improving the quality of services as a tool for managing the competitiveness of a hotel enterprise. Kazan Bulletin of Young Scientists. 2022;6(1):90-94. (In Russ.)