Problems and prospects of improving the quality of services in the hotel business
Abstract
The article outlines the problems and prospects for the development of the hotel business. The quality of services is presented as a factor in business development. The potential of the hotel business, the place and role of the quality of services in its improvement are revealed.
About the Author
R. R. ZagirovRussian Federation
Ramil R. Zagirov, student
Kazan
References
1. Антонова А.Б. Качество как фактор развития индустрии туризма и гостеприимства в Российской Федерации // Науковедение. 2018. T. 7. № 6 (31). С. 8
2. Баурина С.Б., Панова В.В. Современные принципы и функции управления качеством // Заметки ученого. 2016. № 2 (8). С. 14–18.
3. Конкуренция в гостиничном бизнесе // Электронный ресурс. Режим доступа: http://prohotel.ru (Дата обращения — 06.01.2020)
4. Матвеев А.А. Экспертные методы оценки качества гостиничных услуг // Экономика и предпринимательство. 2019. № 8 (109). С. 626–630.
5. Павленко И.Г. Система управление качеством гостиничных услуг // Сервис в России и за рубежом. 2019. № 5 (87). С. 36–42. [Электронный ресурс]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sistema-upravleniya-kachestvom-gostinichnyhuslug/viewer (23.10.2021)
6. Сибирина Т.Ф., Полубояринов Н.А. Система менеджмента качества в современных организациях: важность и проблемы внедрения // Фундаментальные основы инновационного развития науки и образования: сб. статей V Междунар. науч.-практ. конф. (г. Пенза, 27 сентября 2019 г.). Пенза, 2019. С. 22–24. [Электронный ресурс]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sistemamenedzhmenta-kachestva-vsovremennyh-organizatsiyah-vazhnost-i-problemyvnedreniya/viewer (27.10.2021).
7. Zeithaml V.A., Parasuraman A., Berry L.L. Problems and Strategies in Services Marketing Berry // Journal of Marketing. 1985. Vol. 49. № 2. P. 33–46. [Электронный ресурс]. URL: https://www.researchgate.net/publication/32904715.Problems_and_Strategies_in_Services_Marketing (17.10.2021).
Review
For citations:
Zagirov R.R. Problems and prospects of improving the quality of services in the hotel business. Kazan Bulletin of Young Scientists. 2022;6(1):25-31. (In Russ.)