Preview

Kazan Bulletin of Young Scientists

Advanced search

FEATURES OF ASSESSING THE COMPETITIVENESS OF A COMPANY IN THE MARKET OF TOURIST SERVICES

Abstract

The article considers the analysis of the organization’s competitive position as a complex multi-stage process and the main decisions on adjusting or changing the company's strategy; a number of techniques that form various approaches to the competitiveness of organizations in the field of tourism and hospitality.

About the Authors

R. R. Khakimova
Kazan (Volga) Federal University
Russian Federation

Rezida R. Khakimova

Kazan



A. M. Imamutdinova
Kazan (Volga) Federal University
Russian Federation

Albina М. Imamutdinova

Kazan



References

1. Государственная программа «Развитие сферы туризма и гостеприимства в Республике Татарстан на 2014 – 2020 годы» от 21.07.2014

2. Говорова Н.А. Конкурентоспособность – основной фактор развития современной экономики / Н.А. Говорова // Проблемы теории и практики управления. – 2010. – №4. – с 69-105.

3. Грибов В. Д. Экономика предприятия / В. Д. Грибов, В. П. Грузинов. – М.: Финансы и статистика, 2012. – 336 с.

4. Еременко В.И. Недобросовестная конкуренция и исключительные права на результаты интеллектуальной собственности. // Законодательство и экономика – 2010 - №7 – С.81-124.

5. Качалина, Л. Н. Конкурентоспособный менеджмент / Л. Н. Качалина. – Москва: Эксмо-Пресс, 2010. – 460 с.

6. Комелькова Л.С. Рынок туристических услуг. // Практический маркетинг/ Л.С. Комелькова – Минск, БГУ, 2013. – 341 с.

7. Новицкий Н. И. Управление качеством продукции / Н. И. Новицкий, В. Н. Олексюк. – Мн.: Новое знание, 2011. – 238 с.

8. Соломатин А. Н. Экономика товарного обращения / А. Н. Соломатин, П. В. Петров. – М.: Инфра-М, 2014. – 220 с.

9. Черченко Н. В. Этапы формирования конкурентоспособности национальной экономики / Н. В. Черченко // Вестник БГУ. Сер. 3. – 2012. – № 3. – С. 72-75.

10. Экономика предприятия [Электронный ресурс] // Режим доступа: http://www.businesscom.biz/biblio/ebooks/economics/1.html / Дата обращения 23.04.2019


Review

For citations:


Khakimova R.R., Imamutdinova A.M. FEATURES OF ASSESSING THE COMPETITIVENESS OF A COMPANY IN THE MARKET OF TOURIST SERVICES. Kazan Bulletin of Young Scientists. 2021;5(1):136-141. (In Russ.)

Views: 54


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2587-9669 (Print)