ROLE OF SOCIAL MEDIA IN PROMOTING TOURISM PRODUCTS
Abstract
Social media have revolutionized people's lives in a very short time since their appearance. The rise of social media has disrupted traditional customer service models for both hotels and travel agencies. The main objective of this article is to consider the impact of social networks on the promotion of tourism products and the reasons for the necessity of their usage nowadays.
About the Authors
D. A. PetrovaRussian Federation
Daria A. Petrova, 1st year master's student of the Institute of international relations
Kazan
O. L. Panchenko
Russian Federation
Olga L. Panchenko, Candidate of Sociological Sciences, Аssociate Professor of the Department of world cultural heritage
Kazan
References
1. Амирова Д. Р., Запорожец О. И. Маркетинг в социальных сетях // E-Scio. 2019. №4 (31). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/marketing-v-sotsialnyh-setyah-1 (дата обращения: 06.10.2020).
2. Арькова А. Д., Кольчугина А. С. Маркетинг в интернете // Новый университет. Серия «Экономика и право». 2016. №11-2 (69). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/marketing-vinternete (дата обращения: 06.10.2020).
3. Выкиданец О. Д., Демидкина А. Д., Бакеев Д. А. Продвижение турпродукта в социальных сетях на примере экскурсии по городу Кашира // Российские регионы: взгляд в будущее. 2017. №2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/prodvizhenie-turprodukta-v-sotsialnyh-setyahna-primere-ekskursii-po-gorodu-kashira (дата обращения: 06.10.2020).
4. Демьянов С. А. Инструментарий Google Analytics и его практическое использование в туристическом бизнесе // Туризм и гостеприимство. 2016. №1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/instrumentariy-google-analytics-i-ego-prakticheskoe-ispolzovanie-vturisticheskom-biznese (дата обращения: 06.10.2020).
5. Кизим А. В., Кравец А. Г. Информационные технологии в туризме. Автоматизированные системы бизнес-администрирования в туристической индустрии. Астрахань: Астраханский университет», 2011. 186 с.
6. Кондратьева В. С., Лепешкина Е. Д. Маркетинг в социальных сетях // Новый университет. Серия «Экономика и право». 2016. №10 (68). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/marketing-v-sotsialnyh-setyah-2 (дата обращения: 06.10.2020).
7. Крайнова О. С. Инновационные маркетинговые инструменты в продвижении туристских предприятий: нереализованный потенциал социальных медиа // Индустрия туризма и сервиса: состояние, проблемы, эффективность, инновации. 2014. С. 22–35.
8. Лемешко Т. Б. Интернет-возможности продвижения туристических услуг // Достижения вузовской науки. 2013. №7. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/internet-vozmozhnostiprodvizheniya-turisticheskih-uslug (дата обращения: 06.10.2020).
9. Михайлова О. П., Алейникова А. А., Логутова А. В. Интернет-маркетинг как инструмент инновационного маркетинга // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2017. №5-5. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/internet-marketing-kak-instrumentinnovatsionnogo-marketinga (дата обращения: 06.10.2020).
10. Пятникова М. В., Маркетинг в социальных сетях // Скиф. 2018. №11 (27). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/marketing-v-sotsialnyh-setyah (дата обращения: 06.10.2020).
11. Тананеева В. Д. Актуальность интернет-маркетинга // Наука, образование и культура. 2016. №8 (11). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/aktualnost-internet-marketinga (дата обращения: 06.10.2020).
12. Digital 2020: 3.8 billion people use social media. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://wearesocial.com/digital-2020 (Дата обращения: 7.11.2020)
13. Tham, A., Mair, J. Croy, G. Social media influence on tourists’ destination choice: Importance of context. Tour. Recreat. Res. 2020.
14. Valls, J.F., Ouro, A., Freund, D., Andrade, M.J. Analysis of Social Media Platforms and Their Potential Value for the Tourism Industry. 2013.
Review
For citations:
Petrova D.A., Panchenko O.L. ROLE OF SOCIAL MEDIA IN PROMOTING TOURISM PRODUCTS. Kazan Bulletin of Young Scientists. 2021;5(1):130-135. (In Russ.)