The legacy of G.P. Shchedrovitsky: Organizational and activity game
Abstract
The article examines the problems of G.P. Shchedrovitsky's methodological contribution through the organizational and activity game. The meaning of this game, the methods of its functioning, as well as the meanings and values are comprehended.
About the Author
A. A. KulikovaRussian Federation
Student
Research adviser Z.Z. Ibragimova
Kazan
References
1. Анисимов О. С. Развивающие игры. Игротехника. Методология. В 2-х т. – М., 2006.
2. Громыко Ю. В. Организационно-деятельностные игры и развитие образования. – М., 1992.
3. Мкртичян Г. А. Психологическая экспертиза в инновационном образовании. Теория и практика. – М., 2002. – 103 с.
4. Розин В. М. Научные исследования и схемы в Московском методологическом кружке. – М.: Институт развития имени Г., 2011. – С. 175–266.
5. Щедровицкий Г. П. Лекции «На досках» 1989 г., Публичные лекции по философии Г. П. Щедровицкого. – М.: Школа культурной политики, 2004. – 203 с.
6. Щедровицкий Г. П. Процессы и структуры в мышлении. – М.: Путь, 2003. – С. 114–132.
Review
For citations:
Kulikova A.A. The legacy of G.P. Shchedrovitsky: Organizational and activity game. Kazan Bulletin of Young Scientists. 2021;5(3):75-77. (In Russ.)