Preview

Kazan Bulletin of Young Scientists

Advanced search

The legacy of G.P. Shchedrovitsky: Organizational and activity game

Abstract

The article examines the problems of G.P. Shchedrovitsky's methodological contribution through the organizational and activity game. The meaning of this game, the methods of its functioning, as well as the meanings and values are comprehended.

About the Author

A. A. Kulikova
Kazan (Volga region) Federal University
Russian Federation

Student

Research adviser Z.Z. Ibragimova

Kazan



References

1. Анисимов О. С. Развивающие игры. Игротехника. Методология. В 2-х т. – М., 2006.

2. Громыко Ю. В. Организационно-деятельностные игры и развитие образования. – М., 1992.

3. Мкртичян Г. А. Психологическая экспертиза в инновационном образовании. Теория и практика. – М., 2002. – 103 с.

4. Розин В. М. Научные исследования и схемы в Московском методологическом кружке. – М.: Институт развития имени Г., 2011. – С. 175–266.

5. Щедровицкий Г. П. Лекции «На досках» 1989 г., Публичные лекции по философии Г. П. Щедровицкого. – М.: Школа культурной политики, 2004. – 203 с.

6. Щедровицкий Г. П. Процессы и структуры в мышлении. – М.: Путь, 2003. – С. 114–132.


Review

For citations:


Kulikova A.A. The legacy of G.P. Shchedrovitsky: Organizational and activity game. Kazan Bulletin of Young Scientists. 2021;5(3):75-77. (In Russ.)

Views: 20


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2587-9669 (Print)