Preview

Kazan Bulletin of Young Scientists

Advanced search

Philip Melanchthon: ideas of humanistic university education

Abstract

The article attempts to study the contribution of Philip Melanchthon to the formation of ideas of humanistic education. The problem of the formative role of personality in the context of the university environment of medieval Germany is posed. For the analysis, a corpus of sources authored by F. Melanchthon himself is involved.

About the Author

M. A. Ganina
Kozma Minin Nizhny Novgorod State Pedagogical University (Minin University)
Russian Federation

Student

Research adviser: L.V. Sofronova

Nizhny Novgorod



References

1. Philipp Melanchthon. Elementa Latinae grammatices 31 декабря 1525 г. Petreius [Электронный ресурс]: URL: https://play.google.com/books/reader?id=pbB-mAAAAcAAJ&hl=ru&pg=GBS.PT (дата обращения 23.06.2020)

2. Pilipp Melanhton. Libellus graecae Grammaticae 1550 [Электронный ресурс]: URL: https://play.google.com/books/reader?id=OC08A (дата обращения 19.06.2020)

3. Идеи эстетического воспитания. Антология в 2-х томах. Том 1: Античность. Средние века. Возрождение / Под ред. Шестакова В.П. М.: Искусство, 1973.

4. Смирнова Е., Сушкевич Л., Федосик В. Средневековый мир в терминах, именах и названиях. Мн., 1999.

5. Софронова Л.В. Хазина А.В. «De Ratione studii»: Эразм Роттердамский о методике обучения классической словесности // Вестник Мининского университета. № 2. 2018.

6. Schulz Dieter. Philipp Melanchthon und sein pädagogisches Wirken Filips Melanhtons un viņa pedagoģiskais mantojums. Latvijas Universitātes Raksti. 2018.


Review

For citations:


Ganina M.A. Philip Melanchthon: ideas of humanistic university education. Kazan Bulletin of Young Scientists. 2021;5(3):18-20. (In Russ.)

Views: 39


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2587-9669 (Print)