CULTURE OF SELF-EDUCATION IN THE PROCESS OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE INTERNATIONAL RELATION STUDENTS
Abstract
According to modern requirements, future bachelors in international affairs should negotiate with heads, authorized officials of various states. Diplomats, thanks to their knowledge of languages, are called upon to establish and monitor the international situation in their field, give expert opinions, and conduct consultations. All of the above indicates that a bachelor in international affairs should know foreign languages, have a broad outlook, be sociable, and be able to find a common language with any interlocutors. One of the important requirements for the professional training of international students, for the study of a foreign language, we highlight the importance of forming a culture of self-education and independence among bachelors in international affairs. In a non-linguistic university, the development of independence, the acquisition of self-study skills in the course of learning a foreign language, acquires special significance. Only with the skills and techniques of self-education and a lot of independent work, students can learn to speak foreign languages at a high level.
About the Authors
Yu. P. PospelovaRussian Federation
Yulia P. Pospelova, Senior Lecturer
Moscow
A. V. Fakhrutdinova
Russian Federation
Anastasia V. Fakhrutdinova, Professor
Kazan
References
1. Айнутдинова И.Н., Фахрутдинова А.В. Современные подходы к формированию профессиональной иноязычной коммуникативной компетенции у студентов неязыковых вузов// Ученые записки Казанской государственной академии ветеринарной медицины им.Н.Э.Баумана. 2014. Т. 219. № 3. С. 3-8.
2. Давыдов А.И., Романенко Н.М. Государственная молодежная политика на муниципальном уровне. В сборнике: Молодежь и общество. Сборник научных статей. М: 2014. С. 71-72.
3. Конратева И.Г., Фахрутдинова А.В. Вопросы непрерывного и гибкого образования /В сборнике: Иностранные языки в современном мире // Сборник материалов X Международной научно-практической конференции. Под редакцией Д.Р. Сабировой, А.В. Фахрутдиновой. 2017. С. 140-147.
4. Романенко Н.М. Сущность и содержание применения педагогических технологий в профессиональном образовании. Вопросы гуманитарных наук. 2008. № 3 (36). С. 293-296.
5. Романенко Н.М., Романенко А.В. Проблема эмотивности в языке рекламного интервью .Человеческий капитал. 2015. № 5 (77). С. 168
6. Романенко Н.М. Гуманизация современного образования как фактор развития субъект-субъектных отношений педагогов и учащихся. Среднее профессиональное образование. 2015. № 12. С.40-43
7. Фахрутдинова А.В., Конратева И.Г. Построение учебно-воспитательного процесса вуза - современное понимание и принципы организации //Ученые записки Казанской государственной академии ветеринарной медицины им. Н.Э. Баумана. 2015. Т. 224. № 4. С. 233-236.
8. Якиманская И.С. Личностно ориентированное обучение в современной школе. М.: 1996. 96 с.
9. ФГОС ВПО Международные отношения, [электронный ресурс]. URL: http://fgos.ru (1.10.2020)
10. Khovanskaya E.S., Fakhrutdinova A.V., Maklakova N.V. University as a social phenomenon // Man in India. 2017. Т. 97. № 9. С. 101-107.
Review
For citations:
Pospelova Yu.P., Fakhrutdinova A.V. CULTURE OF SELF-EDUCATION IN THE PROCESS OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE INTERNATIONAL RELATION STUDENTS. Kazan Bulletin of Young Scientists. 2021;5(1):48-54. (In Russ.)